کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

DALAT شهر دالات (سوئیس آسیایی)

شهر دالات که در مناطق کوهستانی و مرکزی کشور ویتنام واقع شده از دیگر نقاط گردشگری و ییلاقی در نواحی استوایی ویتنام است که به تازگی از اهمیت بسیار ویژه ای برای گردشگران و صنعت گردشگری کشور ویتنام برخوردار شده است. برای رسیدن به این شهر سرسبز کوهستانی بهترین گزینه استفاده از اتوبوس های برون شهری از شهر هوشیمین خواهد بود فاصله بین این دو شهر با این وسیله نقلیه حدود 6 ساعت خواهد بود اما 6 ساعتی که هرگز در زندگی خود تجربه نکرده اید جاده‌ای بسیار سرسبز و پرپیچ و خم و پوشیده از درختان و البته گاهی هم مه گرفته که صحنه های بسیار زیبایی را پیش چشم هر گردشگری خواهد آورد.  شاید بتوان گفت: در برخی موارد حتی دوربین ها هم قادر به ثبت کامل این زیبایی نیستند و تنها دیدگان ماست که قدرت تشخیص اینهمه زیبایی را  یکجا دارند.

بهترین زمان سفر به این شهر افسانه ای فاصله زمانی بین اسفند ماه تا شهریور ماه هر سال است در این فصل از سال درجه رطوبت و برودت هوا در بهترین شرایط قرار دارد.

بطور کلی این شهر که 1500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و سراسر با کوهستان و قله های پوشیده شده از گیاهان استوایی محاصره شده که بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود بنابراین جای تعجب نیست که این شهر و منطقه اطراف آن به عنوان یکی از جاذبه های بسیار مهم گردشگری در ویتنام شناخته شده است.

البته یکی دیگر از دلایل معروف شدن شهر دالات در بین گردشگران وجود رستوران های زیاد و تنوع غذایی بسیار بالای این شهر است. بسیاری از گردشگران عنوان کرده اند که به دلیل آب و هوای بسیار پاکیزه این شهر و پیاده روی های طولانی ، احساس گرسنگی در بین گردشگران امری طبیعی خواهد بود همین موضوع باعث شده  آشپزی در این منطقه رونق خوبی داشته باشد و رستوران های معروفی در این شهربا منوهای رنگارنگ خود گردشگران را به سمت خود جلب می کنند.

معروفترین غذاهای این شهر با گوشت اردک طبخ می شود که دستورهای مختلفی برای طبخ آن موجود است و در اکثر رستوران ها به عنوان غذای اصلی پیشنهاد می شود ولی هرگز خوردن سوپ سرد آواکادو را فراموش نکنید که بسیار خوشمزه و مفید خواهد بود. با توجه به اهمیت صنعت کشاورزی در منطقه و تازه بودن محصولات کشاورزی آن دیار مزه غذاها بطور کلی متفاوت خواهد بود اما دسرهای تهیه شده با توت فرنگی این شهر از شهرت خاصی بین گردشگران داخلی و خارجی برخوردار هستند.

معروفترین رستوران های این شهر عبارتند از کافه B، رستوران INCHI و رستوران هواسن که البته در فصل سفر این شهر رستوران های آن  بسیار شلوغ و پر ازدحام هستند بنابراین شاید مجبور شوید مدتی در انتظار خالی شدن میز بایستید اما اصلا نگران نباشید چون این انتظار ارزش خوردن یک وعده غذای خوب را خواهد داشت به  هر حال مردم دالات غذاهای خود را به گونه ای تهیه می کنند که هر 5 طعم مهم و اصلی غذاهای محلی در آنها قابل تشخیص باشد و طعمی به یادماندنی را برای گردشگران ایجاد خواهد کرد.

این شهر در بین ساکنان ویتنام به عنوان شهر عشق و در بین گردشگران خارجی سوئیس شرق معروف شده چون بسیاری از زوج های جوان ویتنام هوای پاک و مناظر منحصر به فرد این شهر را برای گذراندن ماه عسل خود انتخاب می کنند و درست به همین دلیل است که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر دره عشق نام گرفته که به زبان محلی به آن Vallee D   می گویند.

این دره که در 6 کیلومتری شهر قرار دارد با مناظر منحصر به فرد خود که در بیشتر مواقع سال پوشیده از ابر است فضایی رمانتیک را به ارمغان خواهد داشت بنابراین یقین داشته باشید که در طول اقامت خود در این شهر کوهستانی زوج های جوانی را خواهید دید که زندگی خود را به تازگی شروع کرده اند.

بطور کلی جاذبه های گردشگری شهر دالات عبارتند از : 1. دوچرخه سواری (البته جالبترین قسمت دوچرخه های دو نفره مخصوص زوج های جوان خواهد بود) 2. آبشار های طبیعی، 3. اسب سواری،4 . بازی گلف، 5. کاخ تابستانی دای بائو (این کاخ مخصوص شکار پادشاه بوده ) 6. صخره نوردی 7. کوهپیمایی 8. بازدید از دریاچه Huang xuain 9. کلیسای ماری (این کلیسا به سبک معماری فرانسه ساخته شده ) اما دهمین جاذبه گردشگری این شهر معبد لین فون LinFon در دامنه جنوبی این شهر است، این معبد توسط 30 رابه زن اداره می شود که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دالات شناخته شده و نحوه اداره شدن آن و قوانین حاکم براین معبد قدیمی باعث جلب توجه گردشگران زیادی شده است.

اگر از اقامت گاههای این شهر بخواهیم سخنی بگوییم باید عنوان کنیم که این شهر دارای 20 هتل بسیار جالب و مرتب است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را پذیرایی می کنند بطور کلی از شبی 35 دلار به بالا می توان در شهر کوهستانی هتل انتخاب کرد اما بهترین گزینه هتل چهار ستاره Catia با شبی 80 دلار خواهد بود، ولی اگر به فکر جیب خود  هستید گزینه مناسب بعدی هتل MiFuki با شبی 50 دلار برای شماست.

برخی افسانه های محلی عنوان می کنند که اکثر مردم بومی این منطقه به شکار فیل اشتغال داشته اند البته نه برای استفاده از عاج یا گوشت آن حیوان ، بلکه آنها این حیوانات را رام می کردند و برای کار در مزارع یا حمل بار به دیگران می فروختند و از این راه کسب در آمد می کردند ، اما امروزه از این شغل شاید چیزی به جز داستانهای محلی در مورد شجاعت و قدرت شکارچیان باقی نمانده است که بیان کردن همین داستان های محلی در قهوه خانه های شهر خود باعث جلب گردشگران شده است  و از حال و هوای خاصی برخوردار شده اند . البته این گونه نقالی کردن در شهر اِدِه بسیار مشهور است و این مردم داستانهای خود را  همراه با موسیقی محلی و نوای سازهای ویتنام بیان می‌کنند که ساعت ها هر گردشگری را روی صندلی قهوه خانه میخکوب می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد