کشکول

صنعت گردشگری

کشکول

صنعت گردشگری

عدم شفافیت بلای جان سیستم درمان آمریکا شده است

دستیابی به خدمات درمانی و سلامت مناسب در آمریکا یکی از مهمترین خواسته‌های خانواده‌ها و کارمندان این کشور است درحالی که براساس گزارش‌های اخیر این مهم از سوی دو عامل مورد تهدید قرار گرفته است.

وال‌استریت ژورنال در دسامبر گذشته طی مقاله‌ای ضمن بررسی هزینه‌های درمانی در ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که غیر از گرانی مشکل دیگری سلامت و بهداشت جامعه آمریکایی را تهدید می‌کند.

این نشریه با بررسی تغییرات قیمتی دریافت خدمات درمانی از سال 2007 میلادی تا پایان سال گذشته برآورد کرده است هزینه‌های خدمات درمانی در این کشور طی یک دهه تقریبا 25 درصد افزایش به خود دیده است و تنها در سال گذشته یکباره جهش 10 درصدی را تجرب کرده است.

محققان در این زمینه می‌گویند نکته قابل توجه اینجاست که دقیقا طی همین دوره با توجه سیاست‌های اقتصادی هزینه‌های پوشاک، خوراک و مسکن سیر نزولی داشته و به نوعی زندگی بهتری را برای آمریکایی‌ها به ارمغان آورده است.

پژوهشگران درباره دلایل افزایش نرخ هزینه‌های خدمات درمانی دلایل اصلی این افزایش را اینگونه دریافتند که فسادی سیستماتیک در نظام بهداشتی آمریکا درحال شکل گرفتن بوده و همین روند باعث گرانی نرخ ارایه خدمات به مشتریان است.

اولین نکته‌ای که این افراد دریافتند مربوط به نرخ بالای اشتباهات تشخیص پزشکان در بخش عمومی و دولتی خدمات درمانی آمریکاست به صورتی که تقریبا 30 تا 40 درصد تشخیص اشتباه در این بخش از نظام سلامت آمریکا طی دوسال گذشته به ثبت رسیده که باعث بی‌اعتمادی خانواده‌ها به سیستم ملی خدمات درمانی این کشور شده و افزایش تقاضای استفاده از بخش خصوصی را ایجاد کرده است.

اما نکته دیگری که توجه پژوهشگران را جلب کرده درباره لابی قدرتمند و قابل توجهی میان صنایع دارویی و سیستم بهداشتی این کشور است که در بخش استفاده از داروهای نوین و صنعت بیمه‌ تامین اجتماعی آمریکا دخالتی کاملا آشکار داشته و همین عاملی در افزایش هزینه‌های درمانی برای بیماران و متقاضیان است.

به گفته برخی از محققان گزارش وال‌استریت ژورنال ارایه «استانداردهای طلایی» به بهانه خدمات بهتر باعث شده تا تقریبا نرخ خدمات درمانی در ایالات متحده دوبرابر گرانتر از دیگر کشورهای هم ردیف خود باشد، این درحالی است که پورسانت‌های کلان بین مشاورین بیمه‌ای و مشاورین سلامت در این روند بی‌تاثیر نبوده است.

برخی از متخصصان بهداشت آمریکایی با اشاره به عدم شفافیت نظام سلامت این کشور معتقدند اگر دولت برای این منظور راهکارهای مناسبی نداشته باشد به نوعی نه تنها سیستم بهداشت و خدمات درمانی خود را فلج می‌کند بلکه هزینه‌های بیشتری به جامعه تحمیل می‌شود، چون بیماران و از کارافتادگان بسیاری به لیست دریافت کنندگان کمک‌هزینه‌ دولتی افزوده می‌شوند.

به اعتقاد این متخصصان هر آمریکایی که درگیر مسایل بهداشت و درمان خود باشد نمی‌تواند کالایی و دستاورد مناسبی برای اقتصاد این کشور ایجاد کند و به قول معروف به جای اینکه برای اقتصاد ارزش افزوده ایجاد کند تنها به مصرف‌کننده‌ای تبدیل خواهد شد که دولت باید هزینه‌های وی را از مالیات دریافت دیگران پرداخت کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد